Cafeens kontor

Uanset hvordan vi vender og drejer det: Et kontorhold er en udgift, der skal arbejdes med, så vi optimerer den mest muligt. I vores størrelse cafe kan vi ikke undgå at have et kontor, der varetager alle de mange administrative opgaver inklusiv dem, der pålægges os af det offentlige. Og det er altså mange! Derfor er det vigtigt for os, at vi både indkøber kontorudstyr fornuftigt – og samtidig får kvalitet for alle pengene!

Kontorartikler

Det gælder om at være smart med indkøbet af alle slags kontorartikler, og selvom vi har en lokal kontorsyning ikke så lang fra cafeen, som vi jo egentlig burde støte, er det bare sådan, at det ville koste os omkring 20% mere end der, hvor vi handler i dag, og det er selvfølgelig online. Vi køber kontorartikler her – det er bare billigere!

Det er altid en beslutning at tage, for ret beset er det jo prisværdigt at støtte lokale forretninger, men det er bare ikke nemt, når vi kigger på mange tusind kroner i besparelse ved at handle hos Papir & Blæk i stedet.

Forbrugsstoffer til printere

Alle, der driver et kontor, kan skrive under på, at en af de tunge poster er de konstante indkøb af forbrugsstoffer til printere. Uanset om der er tale om toner eller blækpatroner: Det bliver til en del penge årligt!

Vi har regnet ud, at vi – bare i vores lille kontor – sparer over 1.800 kroner om året ved at købe printerpatroner og blækpatroner hos vores online leverandør. Det er jo altså penge, der ryger lige på bundlinjen, og i vores branche tæller hver en krone!

Se bare, hvor billigt det faktisk kan gøres:

Ja – det er tankevækkende, ikke?

Og tænk så på, hvad store kontorer faktisk kan spare på den konto. Det undrer mig tit, at der ikke er flere, der køber den slags online, men måske er der nogle lukrative “under bordet” aftaler visse steder?